שאלות נפוצות

שאלות נפוצות בנושא שכירות

חוק השכירות והשאילה תוקן על מנת לצמצם את פערי הכוחות שהיו בין המשכירים לבין השוכרים של דירת
מגורים. לפי חוק השכירות, השוכר לא יישא בתשלומים הבאים: דמי ביטוח של המבנה ודמי תיווך במידה
והמתווך פעל מטעם המשכיר. המשכיר אינו רשאי לחייב את השוכר בתשלום המיועד לרכישה של מתקנים או
השבחה של מתקנים קבועים בדירה, למעט התאמות מיוחדות שביקש השוכר.

לפי החוק על המשכיר למסור דירה ראויה למגורים כאשר מערכות המים, ביוב, חשמל, פתחי אוורור ודלת הכניסה
תקינים.
במידה וקיים סיכון בטיחותי או בריאותי לשוכר, מהווה הדבר הפרה של ההסכם מצד המשכיר, ובמצב כזה רשאי
השוכר לבטל את ההסכם!

ראשית, יש לערוך בכתב הסכם שכירות, להחתים את הצדדים וכן לדאוג למסור העתק ממנו לשוכר ולמשכיר.
החוזה חייב לכלול את הפרטים הבאים:
1. כתובת הדירה המושכרת.
2. תיאור הדירה, ציון מספר קומה ופירוט הריהוט שיש בדירה.
3. גובה דמי השכירות, מועד התשלום ואופן התשלום.
4. פגמים וליקויים בדירה.
5. תקופת השכירות וכן אופציה להארכת תקופת השכירות.
6. קיומה של זכות ביטול החוזה והתנאים לביטול החוזה.
7. תשלומים נוספים החלים על השוכר כגון: ארנונה, חשמל, גז, ועד בית וכדומה.

לפי החוק המשכיר אחראי לתיקון פגמים וליקויים בדירה שנגרמו משימוש סביר. אולם, השוכר אחראי לתיקון
ליקויים שנגרמו משימוש בלתי סביר. לכן במקרה של מזגן תקול- המשכיר חייב לתקנו.
במקרה שבו המשכיר לא דאג לתיקון פגם שהובא לידיעתו תוך זמן סביר, ולא יאוחר מ- 30 ימים, רשאי השוכר
לתקן במקומו ולאחר מכן רשאי השוכר לדרוש מהמשכיר החזר של ההוצאות או השוכר רשאי לקזז את הנזקים.

הערבות משמשת בטוחה להתחייבות של השוכר והיא מוגבלת לסכום של 3 חודשי שכירות או 1/3 מסכום דמי
השכירות ( בגין כל תקופת השכירות ) הנמוך מבינהם.

1 השוכר לא שילם את דמי השכירות במועד המצוין בהסכם.
2 השוכר לא תיקן ליקויים שהוא אחראי לתיקונם.
3 השוכר לא שילם את התשלומים השוטפים כגון: ארנונה, מים, חשמל, גז וכדומה.
4 השוכר לא פינה את הדירה בסוף תקופת השכירות.

מוזמנים לשתף

דילוג לתוכן